ComixCraft: Top Secret (case: Clement Skunk-Petersen)

Navnet er Skunk-Petersen. Clement Skunk-Petersen. Dimensionsdetektiv. Jeg har ved hjælp af min sekretær /slash/ assistent Pippi hacket mig ind på denne server med et klart budskab: Hjælp!


Det hele startede med sagen om 1. maj mysteriet. Det var den sag i 1991, der startede hele balladen. Jeg vågende på mit kontor. Pippi var igang med at lave lidt morgenmad. Vi havde ingen klienter, og Pippi havde ikke fået løn i tre måneder. Ganske marlowesk. Så ringer dørklokken, og en Peter Jensen (åbenlyst et falsk alias) kommer med en sag. Senere finder jeg ud af, at det er en mordsag. Nemlig mordet på Clement Skunk-Petersen.

Det viser sig, at "Peter Jensen" i virkeligheden er ... Clement Skunk-Petersen. Men fra en anden dimension, hvor nazisterne vandt anden verdenskrig. Ja, jeg sagde en anden dimension. Virkeligheden består af en jord, men denne jord eksisterer i mange dimensioner. Og en anden Clement har udviklet en dimensionstransformater og bygget den bekvemt ind i en  rød Cadillac. Med den er det muligt at hoppe /FUTZe/ mellem dimensionerne. Men der er ingen, der har Kraks dimensionskort, så det er ikke uden fare at hoppe, hvis koordinaterne ikke er korrekte.

Nazi-Clement tager os med til en Kommunist-dimension, hvor hele tre andre Clement'er venter. Her lærer jeg, at det er en Clement fra en feudaldimension, som blev skudt på klods hold i kommunist-Clements partilejlighed. Og med avancerede alarmsystemer må den skyldige være: Clement. Men hvem?

Herfra stiger faren. De andre Clement'er låner mig dimensionsbilen, og i den flygter jeg fra oberst Kold, der både hedder og er det. Efter flugten finder jeg mit næste spor hos denne dimensions femme fatale: Nadia. Min ekskæreste i min egen dimension. Det bliver lidt pinligt, men som sagen udfolder sig, så viser det sig, at Nadia i kommunistdimensionen faktisk er ... men eks fra min egen dimension. Som faldt for nazi-Clement. At blive gjort til hanrej af sig selv! Sucks.

På den gode side får jeg løst gåden: Det var kommunist-Clement der i jealousi skød feudal-Clement, fordi min eks, Nadia, faldt for ham, altså feudal-Clement. Og det kunne kommunist-Clement klare. Mord i affekt. Men pomade-Clement, som jeg kaldte ham, ofrer sig, da oberst Kold dukker op. Bang! Ikke mere hjerne, ikke mere Clement. Og jeg, demokrati-Clement står til at blive interneret i et kølekammer i kommunist-dimensionen. Heldigvis dukker Pippi op, med dimensionsbilen, og /FUTZ/ flygter vi. Min Pippi og jeg .... og kommunist Pippi.

Min næste sag om Den Anden Præsident starter efter vi har sundet os over FUTZ turen til en dimension, hvor hele verden er samlet i Verdens Forenede Stater, og hvor præsidenten er dansk: Michael R. Larsen. Han er en led præsident, men det er der jo så mange magtmænd, der er. Vi opsøger denne dimensions Clement, der også er sammen med ... Pippi. Det viser sig, at vi er dumpet ned i en krise: Der er en terrorist på spil. En ung kvinde, der mistænkes for forbrydelser mod staten. Og det finder denne dimensions Pippi ud af: Leone vil myrdet præsident Larsen.



Selvfølgelig ligger der mere bag ved mysteriet. For som jeg finder ud af, så er Leone tidligere CIA agent, som blev hængt op på præsident Larsen s bror. Og det skal hævnes. Det mener Leone i hvert fald. Men hvordan klarer man lige at udgå at blive viklet ind i et præsidentmord, selvom præsidenten er på vej til at starte en ny verdenskrig?

Simpelt. Jeg finder præsidentens dimensionstvilling i en parallelverden, der er styret af den katolske kirke. Og denne dimensionstvilling er præst, og en ordentlig en af slagsen. Tilbage i verdensunions-dimensionen. Vi får sat præsten ind i sagerne, og får skrabet kandelaberstøvet af ham. Vupti ... et styks 100% standin klar præsident. Planen er, at ved afsløringen af den frie verdens symbol, Den Store Havfrue, bytter vi de to Larsen'er ud. Den slette ud med den fromme. Men der opstår en komplikation. Præsident Larsen er ikke Larsen, men Larsens bror, som stod i vejen for den ambitiøse Larsen. Så den rigtige Larsen, er ikke Larsen, og derfor er den fromme Larsen faktisk Larsen. Elementært, ikke?

Vi får stoppet Leona fra at snigmyrden det fromme Larsen. Hun slog en proper nævne, den ex-CIA agent, men heldigvis er min Pippi på pletten. Man ved aldrig, hvornår man kan få brug for et koben til at redde et styks Clement Skunk-Petersen. Mordforsøget forpurret, den fromme Larsen får trukket militæret tilbage fra Lilleasien, og borgerne i denne dimension undres: Det der med dobbeltgængere er pudsigt, men hvad så med tre Pippi'er?

Vejen til min næste sag om Det Tredje Øje er mindre dramatisk. Vi, min Pippi, nazi-Clements Pippi og undertegnede, slikker sårene hos Clement i en dimension, hvor Danmark er delt mellem den japanske mafia, den italienske mafia og et nazistisk politistyre. Sikken en kombination.

I denne dimension er Clement både pinkerton (altså detektiv) men også operasanger, hvilket jeg først finder ud af rimeligt sent. Og så er han gudsøn til Don Giacomo, der ligger i åben strid med Kawashima-san, leder er den japanske mafia. Det bliver ikke mere sprængfyldt. Eller, jo, for denne dimensions Clement overtaler mig til at aflevere en fødselsdagsgave til sin gudfar Giacomo. Hvorfor jeg lod mig overtale. Det var ikke let, men der blev nævnt lækker italiensk mad!

Men det hele endte i en eksplosion. Gaven til Giacomo var en bombe, som nu gør denne dimensions Clement til forræder af sin famiglia. Men det er mig der får r.... på komedie. Jeg flygter over stok og sten, og kalder på Pippi. Intet svar. Jeg flygtede tilbage til Clements husbåd, hvor min Pippi var på vej i bad. og Clement er i morgenkåbe. Elementært, ikke! Giacomos håndlangere kommer og gør flodbåden til en brændende pram. Men Pippi og jeg låner en scooter, og så stikker vi af. Pippi stadig i kåbe og bar r.. !

Ved Langelinje broen undslipper vi forfølgerne ved at lave et halsbrækkende stunt. Men det er ikke slut, for håndlangerne tog også en chance. De kører dog direkte ind i et par skarpe samuraiklinger. Close shave, må man sige. Men vores "redningsmænd" er kun ude på en ting. Gøre det af med mig, og gøre det med Pippi. Her dukker vores skytsengel op: Joe, der ligner en mellemting mellem Clint Eastwood og Lee van Cleef. Men han forsvinder, og pludselig står jeg i audiens hos den store Pjerrot i Tivoli, som er Kawashima-san, mafiaens overhoved. Det er i denne "samtale", at jeg finder ud af, at Clement er operasanger. Og dealen er simpel: Gør det af med Don Giacomo til opførelsen af Madame Butterfly. Men jeg kan ikke synge!

Joe fortæller, at hvis dimensionstvillinger deler dna, så må de også dele stemmebånd, og jeg begynder et hårdt optræningsforløb. Og det lykkes faktisk. Også kunstnerisk godt, hvis jeg selv skal sige det. Men i skyggerne lurer modstanderen Det tredje øje. Og efter lidt detektivarbejde finder jeg ud af, sammen med Joe, at det er gestapochef Thomas Hagen, der har orkestreret mordforsøgene på de to mafiabosser. Selvfølgelig for at styre hele København selv, efter den nye forhandling.

På premiereaftenen er spændingen stor. Jeg står overfor et fyldt operahus, og Joe sidder i soufflørboksen. han hjælper mig med at synge et advarende budskab til Don Giacomo, og det hele ender i tumult, med skjulte stilletter og karatespark. Men Hagan mister hovedet, som forrædere ofte gør (Hagan er dog ikke forræder i Godfather!!). Nok en overraskelse dukker op. Operasanger og gudsøn Clement dukker op for at sætte tingene på plads. Men jeg fik løst sagen, og fik en lussing af Kawashima-sans datter. Hun var så selskabelig at redde mig fra sin far, bade mig, fodre mig, og ... bringe en nat sammen med mig. Tja, lidt sjuft er man vel altid.

Min fjerde sag om Bunden af den Fjerde Dimension starter med vores farvel til Don Giacomo, der målløst men fortjent ser os /FUTZe/ afsted. Vores næste dimensionsvandhul er i et Danmark, hvor Pia Kjærsgaard er blevet udnævnt rigskansler, og hvor havenissen er symbolet på danskhed. Vores mission er simpel: Hvordan kommer vi hjem, eller i hvert fald Pippi og mig til demokrati-dimensionen. Pippi får en idé (som hun oftest gør): Hvad nu hvis din eks-Nadia har koordinaterne til demokrati-dimensionen? Og vi ved, at hun er i kommunist-dimensionen, og der har vi koordinaterne til! Nå ja, i et demokrati må man give sig for Pippi-magten, jeg mener, overmagten. Og /FUTZ/ vi er tilbage i kulden og oberst Kolds domæne. Glemte jeg at fortælle, at vores Cadillac nu er farvet grøn. Men det er en anden historie.

Nazi-Clements Pippi og jeg opsøger Nadia. Hun er hjemme på hjemadressen, men det er Kold også. Og han vil have tegningerne. Med en pistolmunding rettet mod min pande ser det skidt ud. Også fordi jeg ikke kendte til nogle planer. Pippi kommer til min undsætning men Kold er cool, og jager hende på flugt. Kold har en bataljon i beredskab, og det ser sort ud for Pippi, men med et /FUTZ/ bliver hun reddet af Pippi. Jeg ryger i Mærskenborg, til afhøring om nogle tegninger, jeg intet vidste noget om.

I Mærskenborg venter der pinsler. Her venter major Grundtvig og hans assistent Ritt Meister, som har til opgave at få informationer ud af ikke-villige fanger. Da jeg ankommer, går forhørene ud på at finde oprørslederen Borgia. Men fangerne når ikke at tale, for Ritt Meister er lidt for gavmild med doserne af Veritazin. Mystisk.

Efter en nat "søvn" på Mærskenborg finder jeg ud af, hvorfor jeg er der. I det Tachyologiske Laboratorium holdes ... nazi-Clement fanget. Han døde altså ikke, og nu forventer oberst Kold, at Skunk og Skunk får flikket en ny dimensionstransformator sammen, så han kan få magten og råde over flere dimensioner. Flink fyr.

Nazi-Clement har dog en overraskelse: Han har heller ikke tegningerne til transformatoren. Han kan kun disintegrere ting, og så lyve om, at major Grundtvigs kasket er i en anden dimension. Men hvad så nu? Vi er fanget i Mærskenborg, som godt nok holder formen skarp, men Nadia har koordinaterne til demokrati-dimensionen. Og hun er derude, i snevejret, gråvejret og i osen af rødebedesuppe.

Heldigvis er Pippi på sporet af Nadia. I et dampbad mødes de to kvinder og i dampen laver en deal. Samtidig finder Pippi ud af, at nazi-Clement er i live. Nu skal der udtænkes en plan, og hvem bedre til at hjælpe med det end Egon, Benny og Keld. Her glemmer vi lige, at Ritt Meister, hende med sandhedsserummet og overdoserne, besøger mig i min celle. Med lidt drikkelse og et par håndjern. Here we go again!

Pippi og Pippi får udtænkt en plan og får hjælp af havenisse-dimensionens Kold-tvilling, Adrian. Planen er alt andet end simpelt. For at få Clement'erne ud af Mærskenborg, så skal den grønne dimensionsmaskine være i et særligt niveau i havenisse-dimensionen. Det betyder, at et nationalbygning må købes og nedrives. Og det koster penge. Lang historie, men Pippi er nu en glimrende skuespiller og forhandler.

Pippi og Pippi får nedrevet og gravet, og en aften er de klar til at /FUTZe/ til kommunistdimensionen, det helt rigtige sted. Dybt i Mærskenborgs bygning. Lang historie kort: Pippi og nazi-Clement genforenes og sød musik opstår. Major Grundtvig kommer og opdager, at vores Kold aka Adrian ikke er Kold. Men ud af det blå kommer en hjælpende ... dart. Den blev affyret af Borgia aka Ritt Meister. Sikken et dobbeltspil.

Så tager tingene fart igen. Vi bliver opdaget, og må flygte i en vaskecontainer. Den kolde Kold fanger os, og nu viser det sig, at min Nadia var Kolds kæreste. Og de har min Pippi. Stand off. Kold har Pippi, han har koordinaterne til demokrati-dimensionen, og vejen hjem. Men har også Cadillacen. Heldigvis kommer Kolds dimensionstvilling Adrian til undsætning, og heroisk dækker han vores retræte. Vi har koordinaterne til demokrati-dimensionen. Vi har nøglen til at komme hjem. /FUTZ/.

Bunden af Fjerde dimension ender foran en dansk udgave af Taj Mahal. Gudfader, hvad er der nu sket? Det viser sig, at Nadia har snydt os. Givet os de forkerte koordinater, måske fordi hun ville narre Kold, der jo næsten havde sine hænder på Cadillacens kølerhjelm og cigarettænder. Men hvad nu. Hvorhen? Og får det nogensinde ende?

Det er her jeg sidder, i mørket, uden cigaretter, og 2xPippi og nazi-Clement gemt af vejen. Denne besked må nå frem. Det er over ti år siden, vi endte i den forkerte dimension. Hvornår får vi femte forsøg? Hvornår får vi sagen om Orientens Fem Gåder?

Pokkers ... der gik en dør. Hvor er send knappen henne? Nå den er .....

----

Entry "Management":

Ovenstående bedes desregarderes. Det påståede indhold stammer fra fire fiktive kilder, alle tegnet af Ole Comoll Christensen, og fabrikeret af Niels Søndergaard. De præcise kilder er: Første Maj Mysteriet (1991), Den Anden Præsident (1993), Det Tredje Øje (2001), Bunden af Fjerde Dimension (2010). Disse filer bedes overses, så ingen finder på at optage eftersporingen af påståede Clement Skunk-Petersen, Pippi, Pippi og Clement von Skunk-Petersen.

Denne besked vil selvdestruere.

-----



Comments